لوگوی ماشین ها نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات هستند که در بیان بصری، متراکم و فشرده هستند.
به همین دلیل در طول تاریخ از نمادها و نشانههای که دارای هویتی بصری هستند به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده می شود. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد، هویتی که به آسانی و به سرعت قابل تشخیص باشد. بر اساس تحقیقات، لوگوی یک برند یکی از مهمترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است. در طراحی لوگو باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد زیرا هر یک از آنها ویژگی و مفهوم خاصی دارد که آن را به مخاطبان انتقال میدهد.
پشت تک تک لوگو های برندهای معروف خودرو های کلاسیک معنا و مفهوم متفاوتی وجود دارد. همچنین علائه بر معنا در گذر زمان دستخوش تغییراتی هم شدند که باعث زیبا تر شدن و متفاوت تر شدن و خاص تر شدن آن لوگو می شود. مثلا لوگوی شورلت دستخوش تغییرات زیادی است یا برند جیپ لوگو با اشکال متفاوت دارد.
برای مطالعه تاریخچه و سرگذشت لوگوی شورلت کلیک کنید.
از محصولات کلاسیک کار دیدن کنید.